tisdag 19 januari 2016

Frans och Ossian skriver manus.

Skavlen: Hej och välkomna till Skavlen! I dagens program får vi träffa självaste Stieg Larsson, som nyligen kommit tillbaka från de döda.

Stieg in


Sk: så steig, berätta lite om ditt lilla “stunt” som chockade hela världen.

S: det var lite av ett publicitystunt. Mina böcker blev ju refuserade till en början, och det var inte föräns 2004 som Nordstets beslutade sig för att ge ut Milleniumtrilogin. Men det tog en sån förfärligt lång tid, så jag var tvungen att skynda på dem lite. Det var då jag fakade min död, och reste tillbaka till Rönnskärsverken i Umeå - där min far fick sin arsenikförgiftning. (Kolla in i kameran)

Sk: och det fungerade mycket väl

S: då sålde böckerna som smör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.